De wereld van onlinemarketing is complex. Toch betekent dat niet per se dat het saai is; integendeel zelfs! Het is een omgeving waar je ontzettend veel profijt uit kunt halen en waarmee je je business écht op de kaart kunt zetten. Zo ook met SEA. Toch is dit onderwerp over het algemeen voor veel kleine bedrijven zó lastig, dat je dat beter kunt uitbesteden aan een goed bureau. Wij vertellen je daarom in deze blog hoe je je SEA slim kunt uitbesteden. We schotelen je alles voor zodat jij er niet meer naar hoeft om te kijken en een goed SEA bureau hebt.
Het juiste bureau
Het kiezen van het juiste bureau dat je SEA uit handen gaat nemen, is eigenlijk de allerbelangrijkste stap. Dit zorgt ervoor dat het goed wordt gedaan. Kijk bijvoorbeeld eens naar hun trackrecord, naar hun recensies, naar hun positionering binnen de markt en hun eigen expertise. SEA uitbesteden aan bijvoorbeeld Sender Marketing is om die reden een goed idee. Je krijgt een eigen growth manager die je persoonlijk helpt, die ervoor zorgt dat je doelstellingen bereikt worden en dat je geen omkijken naar SEA meer hebt. Daar is hun trackrecord en zijn de recensies een goed voorbeeld van; die spreken boekdelen.
Jouw wensen en jouw profiel
Een goed bureau zoals Sender Marketing Agency inschakelen is allemaal leuk en aardig, maar je hebt er niets aan zolang je je eigen zooi niet op een rijtje hebt! Je moet nauwkeurig in kaart hebben wat jouw wensen zijn en hoe jouw bedrijf eruitziet. Je doelgroep, je doelstellingen omtrent marketing, de koppeling daarvan aan keiharde getallen en ga zo maar door; je wilt het helder uiteengezet hebben. Dit zodat je zelf weet waar je staat en waar je heen wilt, maar ook en vooral zodat je dat kenbaar kunt maken aan het SEA bureau dat je in gaat schakelen.
Werkwijze bespreken
Dan de laatste, cruciale stap wat ons betreft; de werkwijze bespreken. Ga met de partij die je hebt ingeschakeld om tafel om de werkwijze te bespreken. Dingen zoals briefings, meetings om de voortgang te bespreken, communicatie en andere dingen; je wilt er duidelijke afspraken over. Leg daarom vast wat je belangrijk vindt en zorg ervoor dat het marketingbureau dat invulling aan je wensen geeft, zich hier ook aan houdt. Als zij niet matchen met jouw wensen wat betreft de werkwijze, is het eigenlijk een beetje een verloren zaak. Onthoudt bovendien dat deze stap en de stappen hierboven geen limitatieve opsomming zijn van alles wat je moet ondernemen om je SEA slim uit te besteden. Dit zijn, wat ons betreft, handige en algemene stappen. Er kunnen natuurlijk altijd dingen zijn die belangrijk zijn voor jou.